tiistai 10. maaliskuuta 2009

Vältä Finnairia kevättalvella

Olipa huojentavaa lukea Taloussanomista tänä aamuna, että "Finnair ja sen teknisiä toimihenkilöitä edustava Toimihenkilöunioni pääsivät neuvotteluyhteyteen maanantaina. Myöhemmin iltapäivällä TU ilmoitti sovun syntyneen". Okusan palaa loppuviikolla Suomesta Tokioon ja olisipa ollut todella ikävää, jos lento olisikin peruuntunut.

Mutta! Pakko avata nyt vähän suutaan ja kommentoida. Tämä on nyt kolmas kevät peräkkäin, kun saa stressata Finnairin palvelusta. Nyt alkaa riittää ja täytyy päästää höyryjä. Lomalle lähteminen ja varsinkin kotiin pääseminen (tässä tapauksessa Tokioon) on sellainen asia, että sen kanssa ei huvita pelleillä. Yhtään. Nytkin on helmikuusta asti saatu jännittää, että pääseekö Okusan hoitamaan viisumi- ja työasioitaan Helsinkiin, ja nyt vielä sitä, että pääseekö sieltä takaisin. Ja etukäteen maksetut hotelliyöt eivät ainakaan yhtään kevennä mieltä.

Jos haluatte lähteä stressittömästi lomalle, älkää lentäkö Finnairilla ainakaan helmikuun ja kesäkuun välisenä aikana!

Nyt tästä alkaa olla niin paljon kokemusta, että mielestäni olen oikeutettu tuon sanomaan. Myönnän sen, että jokaisella kerralla matka on lopulta onnistunut, ja siksi sanoinkin "stressittömästi". Finnairilla on jossakin sivustonsa kätkössä "lakkosivu", mutta mitä väliä sillä on, kun etusivulla koetetaan ylläpitää kuorta jostakin kunnollisesta lentoyhtiöstä. Jos hakee finnair.fi:n etusivulla sanoja "lakko" tai "lakon", niin ei löydy yhtään osumaa. Löytyy vain mainosbanneri: "Anna äänesi Finnairille ja Finnair Plus -palvelulle World Travel Awards -palkintogaalassa!". Selvä, voiko antaa miinusääniä?

Jotta Finnair Plus -palvelu ansaitsisi pisteitä, niin tässäpä ehdotus: Koska osaatte lähettää Plus-asiakkaille tekstiviestejä ja sähköposteja lentotarjouksista ja lähtöselvityksestä, niin oliko kohtuutonta tiedottaa lippunsa maksaneille asiakkaille kunnolla mahdollisesta lakosta? Ja myös lakon vaikutuksista omiin lähipäivien lentoihin?

Ei kommentteja: